Diplomacy the clash game

Je neemt in dit bordspel als een van de supermachten deel aan de bloedigste strijd ooit. Kruip in de rol van de berekende Duitser, de warmbloedige Fransman of arrogante Engelsman. Hoe kil en berekenend kan jij zijn? Overleef jij het verraad van de ander? Kom en speel dit spel zo strategisch mogelijk!

Lesgeven op de basisschool

Voor deze mastermodule ga je een les of lessenreeks verzorgen voor basisschoolleerlingen. Hoe leuk is dat?! Dit is de ultieme kans om te zien of voor de klas staan op een basisschool iets voor jou is. Eigenlijk een mini-PABO-stage! Veel is mogelijk, maar het belangrijkst is jouw enthousiasme over een bepaald onderwerp om les over te geven.

Dungeons & Dragons

Hou je van fantasy verhalen? Ben je altijd al benieuwd geweest naar Dungeons and Dragons? Speel dan mee! Dungeons and Dragons is een spel waarbij jij door de verteller meegenomen wordt in het verhaal, waar je keuzes moet maken en vecht tegen monsters. Dit alles doe je met een karakter dat je zelf bedacht hebt. Samen met de andere avonturiers in de groep ga je het avontuur aan. Jullie zijn, samen met de verteller, zelf verantwoordelijk voor het verloop van het verhaal. Durf jij het aan?

Elektronische muziek maken

Altijd al eens vette beats willen maken of willen experimenteren met het maken en opnemen van (elektronische) muziek? Meld je dan aan voor de mastermodule elektronische muziek maken met Ableton! Word jij de nieuwe Bas Bron van de Jeugd van Tegenwoordig of zie jij jezelf als de nieuwe Dua Lipa? Dan staat op deze module jouw naam!

Wiskunde D#2

We starten deze periode weer met nieuwe modules! Wil je wiskunde D doen als echt vak via deze masterclasses? Dat kan! Doe mee en ontvang losse certificaten. Je kunt wiskunde D leren via de losse modules of het gehele vak volgen door aan alle modules mee te doen. Handig voor sommige vervolgopleiding!

Sportmodule

In de sportmodules worden bekende sporten opgetrokken naar een hoger niveau! Door middel van sportclinics maak je kennis met sporten die je niet in de les krijgt! Daarnaast is er ruimte voor het houden van toernooien of te spelen tegen je docenten. Kijk op de LO-site voor de laatste informatie en kom lekker een uurtje sporten na je lessen!

Economics Beleggen

Word je warm, enthousiast en nieuwsgierig van termen als beleggen, AEX-index, aandelen, goud, dividend, winst, geld verdienen? Dan is de Beleggingscompetitie Scholenstrijd iets voor jou. Je start met een startkapitaal van 100.000 euro. En dan gaat het beginnen… Kijken hoeveel geld jij ervan kan maken?

Economie +

Deze mastermodule is voor leerlingen die een echte uitdaging binnen het vak economie zoeken. Wanneer het voor jou nog wel een beetje meer de diepte in mag, meld je dan aan. De kans om te bepalen wat jij graag wilt leren! Daarnaast staat deze mastermodule goed op je CV wanneer je je straks aanmeldt bij je vervolgstudie.

Schoolkrantredactie

Houd jij van schrijven of wil je er graag beter in worden door het te doen? Sluit je aan bij de digitale schoolkrant van het Goois Lyceum, Echo! We zijn op zoek naar creatieve leerlingen met een neus voor nieuws in de school, leerlingen die graag interviewen, hun visie geven op binnenlands en buitenlands nieuws of vol zitten met grappige verhalen. Leerlingen die willen experimenteren met nieuwe media, zoals vlogs en podcasts, zijn ook van harte welkom.

Debatclub

Geef jij graag je mening over actuele en gewaagde onderwerpen? Lul jij iedereen van tafel? Durf je het aan om in het openbaar te spreken en jouw speech-skills te verbeteren? Denk je wel eens na over actuele dilemma’s? Kortom, heb jij een uitgesproken mening en steek ‘m niet onder stoelen of banken? Dan is de debatclub wat voor jou!

RobitcaLAB

Zin om een uurtje per week je te verdiepen in robotica, waarbij je zelfstandig aan het werk kunt zijn en het fijn vindt om met andere geïnteresseerden te sparren over het bouwen van robots, met de  elektronica en het programmeren? Kom eens kijken of het iets voor jou is. Let wel er kunnen in de eerste periode maar 5 deelnemers aan het huidige groepje worden toegevoegd. Wees er dus snel bij!

GSA

Wil jij bepalen hoe het Goois Lyceum Paarse Vrijdag viert? Organiseer jij graag iets opzienbarends? Denk jij graag mee over manieren om de thematiek rond jezelf zijn, inclusiviteit, geaardheid en gender niet alleen op Paarse Vrijdag, maar het hele jaar door te laten leven? Dan is de nieuwe GSA van het Goois Lyceum op zoek naar jou! In deze mastermodule zullen we ons sowieso bezighouden met de organisatie van Paarse Vrijdag.  Maar er is volop ruimte voor jullie ideeën over wat de GSA nog meer kan doen.