Op het Goois Lyceum helpen docenten en mentoren leerlingen met het plannen en maken van hun huiswerk. In alle leerjaren wordt hier aandacht besteed, maar met de nadruk in de onderbouw. Wanneer leerlingen het lastig vinden om het werk goed georganiseerd te krijgen of effectief huiswerk te maken kan dit rechtstreeks van invloed zijn op het leerproces en de cijfers. In dat geval wordt dit met de ouders en de leerling besproken.

Middagprogramma

In middagprogramma bieden wij supportmodules voor diverse vakken aan. Meer informatie hierover is te vinden op de pagina Middagprogramma

De studeerkamer

Daarnaast hebben wij de studeerkamer waarin leerlingen onder toezicht huiswerk kunnen maken.

De studeerkamer is open van maandag t/m donderdag (van 14.20 tot 16.50 uur) voor leerlingen die thuis moeilijk tot werken kunnen komen en daarom extra ondersteuning kunnen gebruiken. Deze ondersteuning is niet vakinhoudelijk. De leerlingen worden gezellig met thee en een koekje ontvangen en gaan dan aan de slag. De aanwezige medewerker kan leerlingen enige ondersteuning bieden op het gebied van plannen, structureren en reflecteren.

Deelname aan de studeerkamer is vrijwillig. Leerlingen die hiervoor in aanmerking komen, kunnen uitsluitend door de mentor hiervoor worden aangewezen. Het gaat om maximaal 10 leerlingen.