Veel mensen die van nature niet met de Engelse taal zijn opgegroeid durven op hun c.v te zetten dat ze het Engels ‘vloeiend’ spreken. Wil jij dat straks ook durven, en zeker weten dat jouw Engels echt op niveau is? Volg dan het programma Cambridge English. Sinds 2015 mag het Goois Lyceum zich Cambridge English School noemen. De afgelopen jaren doen jaarlijks 170 à 180 leerlingen mee. Op havo én vwo niveau én voor Fontein leerlingen. Van klas 1 tot en met klas 6.

Cambridge in ons middagprogramma

Cambridge English wordt standaard aangeboden aan iedereen die bij ons gymnasium doet. Maar wist je dat iedere leerling bij ons Cambridge kan doen als mastermodule in ons middagprogramma? Je volgt het programma op een moment na schooltijd, één keer per week. Aan het begin van ieder schooljaar wordt hierover informatie verstuurd aan alle leerlingen. Hierin staat ook hoe je je kunt opgeven, op welke dag het is en hoe wordt bepaald in welk niveau je instapt. Cambridge English is al jaren het meest gekozen middagprogramma bij ons op school!

Cambridge voor Fontein leerlingen

De Cambridge English mastermodule is sinds 2019 ook te kiezen voor leerlingen van de Fontein. De lessen vinden plaats op het Goois Lyceum. Er is een les voor alle leerlingen die hierin geïnteresseerd zijn vanaf de brugklas op ieders eigen niveau. Dit wordt vastgesteld door een instaptoets die aan het begin van het jaar wordt afgenomen. Diverse leerlingen van de Fontein hebben hun Cambridge-certificaat inmiddels behaald en sommigen gaan door naar het volgende niveau om nog beter voorbereid te zijn op hun vervolgstudie, én, natuurlijk, omdat de lessen inspirerend en uitdagend zijn.

Wist je dat iedere leerling bij ons Cambridge kan doen als mastermodule in ons middagprogramma?

Eerste Cambridge School in de Benelux

Sinds oktober 2015 mag het Goois Lyceum zich Cambridge English School noemen. Dit predicaat, uitgereikt door de Cambridge University, ontvangt een school wanneer zij een aanzienlijk deel van haar leerlingen laat deelnemen aan de Cambridge English-examens. De afgelopen jaren doen jaarlijks 170 à 180 leerlingen mee. Op havo én vwo niveau en van klas 1 tot en met klas 6.

Klik hier voor de website van Cambridge English,

klik hier voor de website van de British Council.

Voor vragen over ons Cambridge programma kunt u terecht bij Mw. drs. W.B. Sonneveld hsonneveld@gsf.nl  Tevens staat hieronder een document met de meest gestelde vragen (FAQ) voor u en het Preparation Centre Certificate.

(…) In recognition of your commitment, we are pleased to send you the attached certificate testifying that you are one of our most valuable Preparation Centres. (…)

Cambridge-uitreiking 2022

Cambridgeuitreiking 2022