In de mediatheek zijn rustige werkplekken beschikbaar voor leerlingen. De mediatheek is iedere schooldag geopend van 08.30 uur tot 16.00 uur, behalve wanneer er toetsen worden afgenomen. John, Monique en Tineke staan voor je klaar om je te helpen met je Chromebook, met inloggen, met kopiëren en om je te adviseren bij het lenen van boeken en andere materialen.

Je kunt in de mediatheek terecht om boeken, dvd’s, luistertoetsen of zelfs een pakje speelkaarten te lenen. In de mediatheek kun je op een computer aan schooltaken werken, samen of met anderen. Voor het lenen van materialen is een leerlingpas nodig.

Er zijn 8 vaste computers beschikbaar in de mediatheek en aan de andere tafels mag je uiteraard met je eigen Chromebook rustig werken. We gaan er wel vanuit dat je zelf thuis je Chromebook oplaadt. Opladers worden niet door de mediatheek uitgeleend. Eventueel kun je je Chromebook bij de balie laten opladen. Je kunt hem tijdens het opladen niet gebruiken.

LEZEN IN DE KLAS

Boeken die klassikaal worden gelezen zijn gratis te lenen bij de mediatheek. We gaan ervan uit dat je netjes met boeken en materialen omgaat. Als materiaal ernstig beschadigd wordt geretourneerd, wordt de aanschafsprijs in rekening gebracht. Je betaalt dit bedrag ter plekke met je pinpas.

KOPIËREN EN PRINTEN

Kopiëren en printen in de mediatheek doe je met behulp van je leerlingpas met een eigen tegoed.

De kosten voor kopiëren bedragen:
A4: € 0,05 voor een zwart wit kopie en € 0,25 voor kleur.
A3: € 0,10 voor een zwart wit kopie en € 0,50 voor kleur.

Je kunt het tegoed op je pasje bij de balie laten opwaarderen met minimaal één euro per keer.

Ben je je wachtwoord vergeten, kun je bijvoorbeeld niet printen of heb je andere kleine vragen, dan kun je ook terecht bij onze mediatheekmedewerkers. Heb je een Chromebook gekocht via TheRentCompany en is deze kapot, dan kun je deze hier inleveren. Je krijgt dan een Chromebook te leen totdat die van jou gerepareerd is. We geven beperkt of geen support voor laptops met hardware problemen die niet door TheRentCompany zijn aangekocht. Voor vragen over Chromebooks kun je ook mailen naar onze ICT support: gl-helpdesk@gsf.nl.

HUISREGELS

• Je stoort anderen niet en overlegt zachtjes
  • Jassen en tassen horen in je kluisje of in de tassenkast in de mediatheek
  • Eten en drinken is niet toegestaan
  • De pc’s, Chromebooks en mobieltjes worden alleen gebruikt voor schoolwerk
  • Bellen en fotograferen/filmen is niet toegestaan
  • Je mag geen software installeren op de pc’s
  • Neem je headset/oortjes mee om muziek/geluid te beluisteren of leen een koptelefoontje bij de balie

Je kunt alleen materialen lenen/verlengen op je eigen pas. De uitleentermijn is 3 weken. Verlengen is maximaal één keer voor één week mogelijk. Wanneer je materialen te laat inlevert betaal je € 0,10 per schooldag. De eventuele boete dien je direct bij het inleveren van je boek te betalen via pin aan de balie.

Lees HIER het hilarische artikel in Echo blogspot over de balie-bijters van de mediatheek Bert&Bart.

“John, Monique en Tineke staan voor je klaar om je te helpen“