Welkom op de startpagina van het middagprogramma 2023-2024 van het Goois Lyceum. Stel hier je persoonlijke leerroute samen. De middag is namelijk van jou!

In de middag kun je deelnemen aan supportmodules (extra uitleg en oefenen), aan skillmodules (slim leren & vaardigheden) en aan mastermodules (bijzondere programma’s). De modules duren steeds één of meerdere periodes.

“Op dagen dat ik een module heb, vind ik naar school gaan veel leuker!“

Het zijn allemaal modules die iets toevoegen door middel van verdieping en verbreding en daardoor inspireren en motiveren. Met als belangrijke doelstelling dat ze gericht zijn op jouw persoonlijke interesses, jouw talenten, jouw ontwikkeling of jouw hulpvraag. Je leert bovendien een heleboel mensen uit verschillende jaarlagen kennen!

De mastermodules op het Goois Lyceum bestaan uit aantrekkelijke lessen en workshops over uiteenlopende onderwerpen die je op vrijwillige basis kunt volgen. Je leert wat je leuk vindt! De mastermodules worden door jullie gewaardeerd met een gemiddelde van maar liefst een 8.1!

De modules zijn ingedeeld naar thema. Er zijn vijf thema’s:

Taal & Verhaal – Sport & Spel – Science & ICT – Kunst & Cultuur – Mens & Maatschappij

Bij deelname met goed gevolg wordt de module bijgeschreven op je rapport of ontvang je een certificaat. Inschrijven betekent dus mee blijven doen en je inzetten tijdens de lessen! De vermelding op je rapport en de certificaten kunnen ook van belang zijn voor een vervolgstudie. Laten zien dat je meer hebt gedaan dan het normale programma, kan helpen bij de toelating.

Als je naar de pagina met mastermodules gaat, zie je van iedere module een afbeelding en een korte teaser. Klik op een module die je leuk lijkt en lees daar de volledige informatie. Je vindt er uitleg, linkjes en/of filmpjes, maar ook informatie over wanneer de module wordt aangeboden. Kijk goed en maak keuzes. Soms vallen de uren samen met een les of een supportmodule (steunuur) dat je moet/gaat volgen. Schrijf je dus pas in als je zeker weet of je kunt deelnemen.

Je kunt ook skillmodules gaan volgen. Hier helpen we je bepaalde vaardigheden beter onder de knie te krijgen. Leer bijvoorbeeld nog beter je werk te plannen en slimme trucjes om efficiënter te kunnen leren bij de module plannen & slim leren. Of kom naar de module PWS om ondersteuning, extra uitleg en coaching te krijgen bij het maken van je PWS. Maar we bieden ook de module omgaan met spanning aan, om te leren omgaan met stress die je kunt voelen bij alles wat er op school moet gebeuren.

Kun je wel wat hulp gebruiken bij een bepaald vak? Schrijf je dan in voor een supportmodule naar keuze. Klik op de groene knop voor het uitgebreide rooster. Je schrijft je steeds in voor een hele periode. De docenten helpen je de stof beter te begrijpen en beantwoorden alle vragen die je hebt.

En, zit er wat voor je bij? Klik hieronder dan direct door naar de modules van jouw keuze! Schrijf je uiterlijk maandag 1 april in voor deelname in periode 3!

VOORUITBLIK – Volgend schooljaar kun je weer leuke modules volgen. Heb je een idee voor een interessante mastermodule, laat het me weten! Mail: JBilbija@gsf.nl

PRAKTISCHE ZAKEN:

• Je schrijft je in voor de hele periode.
  • Inschrijven kan alleen via Zermelo Portal op je Chromebook (dus niet op je smartphone).
  • Supportmodules gaan voor mastermodules (geldt voor klas 1 en 2).
  • Als je je eenmaal hebt gecommitteerd aan een module wordt er ook verwacht dat je komt, absentie wordt bijgehouden in SOM. Ben je teveel afwezig dan kan de docent besluiten je uit te sluiten.
  • Niet alle mastermodules zijn voor ieder leerjaar geschikt.
  • In alle gevallen wordt een goede inzet en een positieve houding verwacht. Lukt dit niet, dan kan de docent je wegsturen.
  • De modules vinden plaats tijdens het zevende, achtste en negende lesuur. Als je cijfers voor de reguliere vakken onder druk staan, is het volgen van een mastermodule soms geen goed idee.
  • Wil je je uitschrijven voor een module? Loop dan even langs de roosterkamer. Je kunt jezelf namelijk niet uitschrijven via Zermelo. De roostermakers regelen dan jouw uitschrijving.

Heb je vragen over de organisatie mail dan naar: JBilbija@gsf.nl (coördinator middagprogramma)

INSCHRIJVEN

Inschrijven is heel simpel! Op de pagina van de module naar jouw keuze staat een inschrijfbutton. Via deze button word je automatisch doorgestuurd naar Zermelo Portal. Log daar in, ga naar mijn keuzepakket, en klik op kiezen. Kies voor ‘opnieuw invullen’ en loop dan de dagen langs om je keuzes te maken. Je kunt je voor meerdere modules inschrijven. Vergeet niet aan het einde op ‘opsturen’ te klikken!

Let op: inschrijven kan alleen via je chromebook!