Economics Beleggen

Word je warm, enthousiast en nieuwsgierig van termen als beleggen, AEX-index, aandelen, goud, dividend, winst, geld verdienen? Dan is de Beleggingscompetitie Scholenstrijd iets voor jou. Je start met een startkapitaal van 100.000 euro. En dan gaat het beginnen… Kijken hoeveel geld jij ervan kan maken?

Dichterbij slavernij

Nooit begrepen waarom slavernij ooit heel normaal was? Benieuwd naar hoe het dagelijks leven van een tot slaaf gemaakte eruit zag? Geïnteresseerd in wat eigenaren van tot slaaf gemaakten met hun geld hebben gedaan? Meepraten over wel of geen excuses maken? Dan is het middagprogramma ‘Dichterbij Slavernij’ iets voor jou!

Schoolkrantredactie

Houd jij van schrijven of wil je er graag beter in worden door het te doen? Sluit je aan bij de digitale schoolkrant van het Goois Lyceum, Echo! We zijn op zoek naar creatieve leerlingen met een neus voor nieuws in de school, leerlingen die graag interviewen, hun visie geven op binnenlands en buitenlands nieuws of vol zitten met grappige verhalen. Leerlingen die willen experimenteren met nieuwe media, zoals vlogs en podcasts, zijn ook van harte welkom.

Wiskunde D

We starten deze periode weer met nieuwe modules! Wil je wiskunde D doen als echt vak via deze masterclasses? Dat kan! Doe mee en ontvang losse certificaten. Je kunt wiskunde D leren via de losse modules of het gehele vak volgen door aan alle modules mee te doen. Handig voor sommige vervolgopleiding!

Sportmodule

In de sportmodules worden bekende sporten opgetrokken naar een hoger niveau! Door middel van sportclinics maak je kennis met sporten die je niet in de les krijgt! Daarnaast is er ruimte voor het houden van toernooien of te spelen tegen je docenten. Kijk op de LO-site voor de laatste informatie en kom lekker een uurtje sporten na je lessen!

Fotografie

Altijd al willen weten hoe je een goede foto maakt? Het lijkt zo makkelijk maar bij het maken van een goede foto komt veel meer kijken dan je denkt! Het gaat over een timing, licht en kleur, over compositie en nog veel meer. Aan de hand van voorbeelden van beroemde straat-, portret en modefotografen gaan we opzoek naar jouw interesse in de fotografie. We gaan vooral veel oefenen met het maken van foto’s, op straat en in de studio. Spontaan en uit de hand of tot in detail voorbereid en vanaf een statief.