• 2t1 en 2t2 deden veldonderzoek in de buurt van school. Er werden watermonsters genomen om met behulp van biotische en a-biotische indicatoren de kwaliteit van het water te meten. Ze gaan het volgende week nogmaals doen op locatie in Amsterdam.

  • Heel leerjaar 2 bezocht deze week zowel het Holocaustmuseum in Amsterdam als voormalig Kamp Amersfoort. Via persoonlijke voorwerpen van gedeporteerden uit de Tweede Wereldoorlog werd de lesstof van periode 2 verduidelijkt.

  • Goois Lyceum Open dag

    De Open dag van zaterdag 1 maart is weer druk bezocht. Dank aan alle hulpleerlingen. Jullie waren fantastisch en reuze-gezellig. Het nieuwe promofilmpje van Maja kun je HIER bekijken!

  • Facing the Future is één van de 4 stromen die we op het Goois Lyceum te bieden hebben. Het nieuwe promofilmpje van Maja is uit en je kunt hem nu bekijken! Klik HIER om de link te openen.

  • Gymnasium Goois Lyceum magazine groep 8

    Speciaal voor groep 8 is een gymnasiummagazine gemaakt door meneer Zwemmer. Hier lees je welke activiteiten er te doen zijn op ons gymnasium in én buiten de lessen om! Klik verder voor de LINK.

  • Afgelopen vrijdag vond de vijfde editie plaats waarbij de gymnasiasten van klas 2 t/m 6 wederom in één dag een schitterende voorstelling in elkaar hebben gezet.

  • Kennismaken met de stromen. Op woensdag 22 januari kwamen leerlingen uit groep 8 een kijkje nemen op het Goois om kennis te maken met een van de 4 stromen die we aanbieden.

  • Leerlingen uit 4 havo en 5 vwo kregen deze week bezoek van de waterstofauto van het Forze Hydrogen Racing team van de TU Delft. De auto werd gepresenteerd op het schoolplein.

  • Creative studio is de nieuwe naam voor onze stroom Kunst & Media. Bekijk het gloednieuwe promofilmpje gemaakt door Maja van der Esch. Als je het ziet... krijg je meteen zin in dit vak!

  • BUSSUM - In de laatste weken voor de kerstvakantie hebben de leerlingen van 3-vwo tot en met 6-vwo van het Goois Lyceum met grote inzet school- en toiletspullen verzameld voor leeftijdsgenoten in Oekraïne.