In deze cursus maak je een start met lezen, schrijven, luisteren en spreken in het Mandarijn-Chinees. Ook is er veel aandacht voor de eeuwenoude Chinese cultuur. Uiteindelijk kun je zelf Chinese zinnen maken en uitspreken. Deze cursus legt de basis voor het behalen van het officiële certificaat voor de Chinese taal (HSK). Monica is een zeer ervaren docent van buiten de school. Ze weet wat voor Nederlanders lastig is, maar heeft als uitgangspunt: “Chinees is niet moeilijk”.

Deze module is voor alle leerlingen die nieuwsgierig zijn en de motivatie hebben om een populaire niet-Westerse taal te leren. Een serieuze studiehouding is wel noodzakelijk (er moet thuis regelmatig worden geoefend). Dit is een populaire module dus wacht niet te lang met inschrijven!

• je leert meer over de Chinese taal en de cultuur
  • je leert Chinese karakters lezen en schrijven
  • je leert de verschillende tonen van deze toontaal te herkennen
  • je leert de juiste uitspraak van de Chinese taal