Binnenkort ga je kiezen naar welke middelbare school je wilt. Op deze pagina vind je veel informatie over het Goois Lyceum. Tussen november en de aanmeldperiode van 6 tot 10 maart, is er bovendien een speciale Open dag-pagina met filmpjes en uitleg over de sfeer, stromen en alle kennismakingsactiviteiten.  Neem daar dus vooral een kijkje!

Onze school

Wij vinden het Goois een fijne school waar een prettige sfeer en goede resultaten hand in hand gaan. Je mag bij ons gewoon jezelf zijn. Natuurlijk verwachten we van onze leerlingen dat ze hard werken en het beste uit henzelf halen, maar je staat er niet alleen voor!
We helpen je met wennen bij ons op school en geven je advies bij het aanpakken van je huiswerk en studeren. Je mentor is daarbij heel belangrijk, maar ook je andere docenten zijn dat. Je hebt er straks heel wat.

Veel buitenschoolse activiteiten

Naast de lessen worden er veel leuke activiteiten binnen en buiten school voor leerlingen georganiseerd. De buitenschoolse activiteiten zijn niet verplicht, maar veel leerlingen van het Goois zijn daar zeer actief.
Je kunt bij de leerlingenraad of de feestcommissie of de redactie van onze schoolkrant Echo. Je kunt meespelen in de brugklasmusical of in de Grote musicalproductie. Je kunt lid worden van de debatclub of van de licht- en techniekcrew van onze aula. Bovendien kun je deelnemen aan diverse bijzondere programma’s zoals sterrenkijken, Spaans, improviseren op het toneel, jurylid zijn op het gebied van jeugdliteratuur, een muziekstuk uitvoeren samen met professionals in een echt Muziektheater, één van de bètamasterclasses volgen aan de Hogeschool Utrecht en de Universiteit Utrecht, creatief schrijven, of lid worden van het wiskunde Top talent team.

Er zit vast wel iets voor jou bij.

Kom sfeer proeven

Nog beter is het om zelf te komen ervaren of je je thuis voelt op het Goois Lyceum. Daar zijn verschillende mogelijkheden voor, zie hiervoor de speciale Open dag-pagina! We raden je de kennismakingslessen in het bijzonder aan. Ga hiervoor naar het menu groep 7&8 / kennismakingslessen op deze site.

Aanmelden?

Wil je je aanmelden? Als de adviezen van de basisscholen zijn gegeven komt er een link op onze website naar een aanmeldformulier. Kijk HIER alvast voor alle informatie over de toelatingsvoorwaarden en de toelatingsprocedure.

We zien je graag terug op Het Goois Lyceum!

Veel gestelde vragen van groep 8 leerlingen

Voor antwoorden op veel gestelde vragen kun je HIER klikken.

“Toen ik op de open dag rond liep wist ik het zeker! Deze gaat het worden!“

Lees het laatste nieuws